Kdo nekojí podle nás, kojí proti nám?

Kojení

Zdá se, že naši křehkou demokracii dokáže ohrozit i něco tak samozřejmého, jako je kojení dítěte. Alespoň podle ohlasů, jež na sociálních sítích a na některých serverech vyvolala březnová příhoda z jedné pobočky Raiffeisenbank. Matka tam kojila dítě při čekání ve frontě a dostala se kvůli tomu do slovního konfliktu se členem ochranky, po němž z banky odešla a dítě nakojila venku. O svůj příběh se pak podělila na facebookovém profilu neziskovky Laktační … Pokračování

Sportovci a sociální sítě

Fotbal, sport, Sparta

Pražský deník mě požádal, abych okomentoval působení dvou největších fotbalových klubů na Facebooku a dalších sociálních sítích. Odpovídal jsem i na otázky ohledně úspěšných sportovců, kteří dobře komunikují s fanoušky.

„Nechci nijak přiživovat fotbalové vášně, ale je vidět, že například na Facebooku si vede lépe Sparta. Sešívaní spoléhají na odkazy na jiné weby, kdežto její rival motivuje fanoušky k aktivitě přímo na stránce,“ říká mediální analytik a expert přes sociální sítě Filip Rožánek, šéfredaktor týdeníku Marketing a Media. Jako příklad uvádí anketu ze stránek letenského klubu. „Před derby nechali hlasovat, jestli lidem více chutnají bonbony Sparta, nebo Slavia. Je to triviální, ale účinné. Stránka pak žije,“ vysvětluje.

Lekce z komunikace v Kamenných Žehrovicích

Škola Kamenné Žehrovice

[dropcap]S[/dropcap]tředočeská obec Kamenné Žehrovice až do minulého týdne mediálně nijak nevynikala. Život tam opisoval klasický oblouk od vítání občánků k pálení čarodějnic. Pak ovšem poznala vliv Facebooku v kombinaci s okurkovou sezonou v médiích. Nestal se v ní žádný mimořádný skandál, nehoda nebo vražda, ani v ní nepřistáli mimozemšťané. Jenom opravila školu.

PokračováníLekce z komunikace v Kamenných Žehrovicích

Tady pošta! Vezeme vám video!

ČPTV Česká pošta

[dropcap]P[/dropcap]ošta chce být lidem blíž. Tentokrát nebude rozšiřovat nabídku produktů na pobočkách, ale pořídila si vlastní videokanál na portálu YouTube. Podle tiskové zprávy chce internetová televize pod zkratkou ČPTV „zábavnou a neotřelou formou“ přinášet novinky z poštovního provozu. Chybět nemají ani soutěže o různé ceny a rady, jak si usnadnit používání služeb.

PokračováníTady pošta! Vezeme vám video!

Cesta médií s kufrem na Měsíc

Martin Baron, GEN Summit 2017

[dropcap]P[/dropcap]rezident s novináři vede válku, ale my v žádné nejsme. Jen děláme svou práci, řekl na konci června při novinářském summitu ve Vídni šéfredaktor deníku Washington Post Martin Baron. Zaplněná Vědecká aula poslouchala jeho esej o stavu americké mediální scény. Otevřel ale i jiná témata. Popsal, jak se redakci pracuje pod tlakem nových technologií a jaké nároky na ni má majitel, internetový vizionář Jeff Bezos.

PokračováníCesta médií s kufrem na Měsíc