Filip Rožánek

Jsem novinář a mediální analytik na volné noze.

Od března 2019 spolupracuji především s Digizone.cz, webem zaměřeným na televizní vysílání, streaming, digitální rozhlasové vysílání, HbbTV a podobná témata. Kromě toho moderuji konference a poskytuji školení v oblasti sociálních sítí a digitální komunikace.

Od července 2015 do roku 2018 jsem byl šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, největšího B2B magazínu o komunikačním průmyslu. Předtím jsem v deníku Hospodářské noviny pracoval jako editor inovací. Vytvářel jsem speciální online projekty a staral se o redakční profily na sociálních sítích.

Necelých osm let (2006-2014) jsem pracoval v Českém rozhlase. V tomto prestižním médiu veřejné služby jsem vyvíjel multimediální online projekty. Pracoval jsem v internetovém oddělení a ve strategické divizi, připravil jsem reformu internetového zpravodajství (2009) nebo novou podobu vysílání pro děti (2011).

Za projekt „Srpen 1968 ve vašem mobilu a tabletu“ jsem obdržel českou Novinářskou cenu (2014). Projekt v reálném čase informoval o událostech při okupaci Československa v srpnu 1968 na Facebooku a Twitteru. Každý čtenář tak mohl znovu prožít tehdejší šokující události.

Ocenění:

  • Novinářská cena v kategorii Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku (2014),
  • 2. místo v kategoriích Projekt roku a Obsahová inspirace v anketě Křišťálová Lupa 2013,
  • Cena generálního ředitele Českého rozhlasu 2013