Ábíčko má nové logo
Časopis ABC slaví 50. výročí vycházení, a tak si k těmto narozeninám daroval nové logo i grafický design. Poprvé měnil logo před čtyřmi lety, kdy celkovou podobu časopisu upravilo Studio Najbrt.
Z tiskové zprávy: „Současné statické, zafixované logo se mění v dynamické, evokující pocit pohybu a vytvářející dojem různých prostorových tvarů. Dochází k narovnání všech tří panelů, tvořících podklad pro písmena a, b a c, do vzpřímené polohy. Panely mají tzv. poloprostorový vzhled, který simuluje 3D grafiku. Změna se týká i barevnosti – první panel se mění z červené na purpurovou, používanou v logu v 80. letech.“
Vypadá to takhle:
Autory nového loga i designu „ábíčka“ jsou Marek Pistora z Ringieru a Petr Krejzek a Jindřich Zvelebil z grafického studia ReDesign.
Z tiskové zprávy: „Hlavní články získávají více prostoru na vizualizaci, vedlejší články jsou řazeny systematičtěji. Pravidelné rubriky jsou logicky rozvrženy a uspořádány. Zůstávají zachovány populární 3D infografiky, ale fotografie jsou nově větší, přibývá kreseb, články doplňují tzv. buttony, graficky pojaté stejně jako logo, a piktogramy. V celém časopise se pak používá více velikostí a druhů písem (včetně autorských), díky čemuž je obsah přehlednější.“
Pro srovnání nabízím aktuální logo a pro pamětníky i historické logo, používané v dobách, kdy články nepotřebovaly „více prostoru na vizualizaci“ a obešly se dokonce i bez „buttonů a větších fotografií“:
Logo časopisu ABC v letech 2003 – 2007 (autor: Studio Najbrt).
Původní logo používané s mírnými úpravami od založení časopisu do roku 2003 (autor: výtvarník Jindřich Kovařík).