Učebnice mediálního newspeaku: porážka Turků na Nově

Televize Nova ohlásila změny v programu. Turecký seriál Tisíc a jedna noc, který usilovně bránila před novinářskými jízlivostmi, musel zatroubit na ústup. Měl sice slušnou sledovanost, ale dívali se na něj hlavně lidé nad 55 let, což je pro obchodní oddělení televize nezajímavá skupina.

Tisková zpráva, která oznamuje přesun seriálu na 17.30 hod. z původního hlavního vysílacího času, je nádhernou ukázkou mediálního newspeaku.

Podívejte se:

Změny v programu TV Nova budou vždy rozhodovat její diváci

Praha, 11. února 2011 – Romantický seriál Tisíc a jedna noc byl po Ordinaci v růžové zahradě 2  nejsledovanějším nezpravodajským pořadem v prvním týdnu, kdy byl poprvé uveden na obrazovky. V průměru ho sledovalo 1,3 milionů diváků v kategorii D15+ a více než půl milionu diváků v cílové skupině D15-54. Moderní romantická pohádka zvítězila v kategorii 15+ i nad nejnovějšími americkými velkofilmy, oblíbenými českými seriály a pořady vlastní tvorby. Vysoký počet diváků, kteří si tento nový formát oblíbili, nám ukázal, že apetit na zahraniční romantické seriály u českých televizních diváků existuje. Z finančního hlediska se seriál Tisíc a jedna noc navíc řadí k nejúspěšnějším formátům TV Nova. V návaznosti na profil diváků seriálu Tisíc a jedna noc a kritérium sledovanosti v hlavní komerční cílové skupině TV Nova, kterou je D15-54, se TV Nova rozhodla pokračovat s vysíláním tohoto formátu od pondělí do pátku v čase 17:30 hodin. Nové složení pořadů v hlavním vysílacím čase TV Nova, počínaje týdnem od 14. února, bude obsahovat populární české i zahraniční tituly, které naplní vysoká očekávání našich diváků a obchodních partnerů. Česko Slovenská SuperStar, Ordinace v růžové zahradě 2, Ulice, Comeback, premiérové české i mezinárodní formáty a samozřejmě silné zpravodajství TV Nova si udrží přízeň našich věrných a náročných diváků, kteří jediní rozhodnou o tom, jak bude program Novy vypadat.

Michaela Fričová Tisková mluvčí TV Nova

Žlutě zvýrazněné pasáže si nyní přeložíme do češtiny.

  • Seriál, který jsme usilovně propagovali v Televizních novinách několik dnů po sobě, zabral jenom na důchodce, které nezajímají akční filmy.
  • S reklamou pro důchodce v hlavním vysílacím čase nás agentury poslaly k vodě.
  • Odsouváme proto seriál na odpoledne před Ulici. Tam můžeme prodat prací prášky a inkontinenční pleny.
  • Reklamní agentury nám vzkázaly, že turecký seriál je veteš.
  • Musíme proto rychle najít něco, co bude levné, osvědčené a nebudou v tom písmena s diakritikou na nezvyklých místech.

Hlavní poselství ovšem je, že za ten průšvih nemůže programové oddělení Novy, které neodhadlo cílovku, ale diváci, kteří si dovolili přepnout na něco jiného. Vítejte v mediální realitě!