Rozšířená realita, kam se podíváš

Google ukázal světu další možnosti svých kouzelných brýlí. Rozšířenou realitou se zabývají také největší světoví výrobci hraček.

Google minulý týden představil skoro finální verzi svých počítačových brýlí. V novém videu předvedl všechny jejich hlavní funkce. Brýle reagují na hlasové povely majitele a před očima mu promítají výsledky. Jsou připojené k internetu, takže zobrazují třeba aktuální počasí nebo trasu do zadaného cíle. Kromě toho pořizují fotky a natáčejí video.

Podle oficiálních informací budou designové brýle k mání v celkem pěti barevných variantách. Obroučky budou buď černé, šedé, červené, bílé, nebo modré. Vypadají jako běžné sluneční brýle, jen s malým skleněným hranolkem u pravého obočí. Podle propagačního videa nepůsobí informace, které brýle promítají před vašima očima, moc rušivě. Brýle samotné jsou z ohebného, ale odolného materiálu.

Google Glass
Google Glass

Brýle ještě nejsou oficiálně v prodeji, ale Google se rozhodl, že americkým zákazníkům poskytne alespoň prototyp. Dá ho těm uživatelům, kteří budou mít nejlepší nápad, co všechno by se s brýlemi dalo dělat. Ale nedostanou ho zadarmo, cena je stanovena na 1500 dolarů, čili skoro na 29 tisíc korun.

Oficiálně bude novinka v prodeji na konci roku a podle předběžných zpráv by měla zájemce přijít na 500 dolarů, tedy zhruba dvanáct tisíc korun.

Supermoderní hračky

 Na podobné přístroje, které jako by vypadly ze špionážních filmů, ale nemyslí jenom internetové firmy. Nápadu se chytli také největší světoví výrobci hraček, firmy Mattel a Hasbro. Jejich výzkumníci vymýšlejí stále nové varianty, jak propojit tradiční panenky a autíčka s mobilními telefony a tablety.

Obě firmy přitom nechtějí moderními technologiemi oslovovat jenom kluky, ale také holčičky. Pomáhat jim v tom mají například postavičky z animovaných filmů od Disneyho, anebo panenka Barbie. V červnu třeba přijde na trh aplikace pro iPad, která pozná, že před kamerou je hračka od Mattela a umožní dítěti, aby si do ní promítlo různé postavičky nebo efekty.

Jiná hračka má pro změnu zabudované zrcadlo, které automaticky pozná obličej, takže si malé zákaznice mohou vyzkoušet, jak by vypadaly s různým líčením. Jejich rodiče za to ovšem nejdřív zaplatí 70 dolarů.

Rozšířená realita pronikla dokonce i do tak obyčejných hraček, jako je puzzle. Německá firma Ravensburger nechala vyrobit speciální skládanky, kde sestavíte například satelitní snímek zeměkoule, který pak ožije na displeji tabletu. U fotografie newyorského náměstí Times Square je zase odměnou panoramatické rozhlédnutí po celé scéně.

(Scénář pro rubriku Děrné štítky na Radiu Wave, vysíláno 26. 2. 2013)

Odebírejte

Filip Rožánek

Novinář, analytik, lektor nových médií a digitálního marketingu. V současné době editor Digizone.cz, předtím šéfredaktor Marketing & Media, redaktor Hospodářských novin, analytik a vedoucí webeditorů v Českém rozhlase. Externě spolupracuji i s dalšími médii.
Filip Rožánek
Odebírejte