Profesní životopis

Filip Rožánek
Foto: David Nogol

2/2002 - dosud

Externí spolupracovník různých médií (mj. Hospodářské noviny, Deník N) a konzultant v oblasti sociálních sítí, digitální komunikace a komunikačních technologií.

3/2019 - dosud

Internet Info, s.r.o.

Editor Digizone.cz

  • Původní články a aktuality věnované elektronickým médiím, A/V problematice, digitalizaci (DVB-T2, DAB+) a on-line videu
  • Editování článků externích spolupracovníků
  • Moderování odborných diskusí

2/2018 - 11/2018

Forum Media s.r.o.

Šéfredaktor webu MAM.cz (7/2018 - 11/2018)

  • Příprava struktury digitálních platforem Marketing & Media (sociální sítě, newslettery, web)
  • Migrace dat od původního vydavatele
  • Autorský obsah pro web a správa sociálních sítí
  • Moderování v rámci konference Forum Media 2018

Šéfredaktor týdeníku Marketing & Media (2/2018 - 7/2018)

  • Převedení časopisu pod nového vydavatele
  • Řízení několika redaktorů, plánování obsahu, autorská činnost
  • Podíl na osvěžení magazínu v nové podobě od konce června 2018
  • Moderování konference Customer Contact

8/2014 - 2/2018

Economia, a. s.

Šéfredaktor týdeníku Marketing & Media (7/2015 - 2/2018)

  • Řízení několika redaktorů, plánování obsahu, autorská činnost
  • Relaunch podoby odborného týdeníku o marketingu, médiích a reklamě od září 2015
  • Příprava programu a výběr řečníků konference Forum Media 2015 a Forum Media 2016, moderace diskusí na Foru Media 2017
  • Spolupráce na webu a sociálních sítích Marketing & Media
  • Zastupování týdeníku v odborných porotách (mj. Effie, Zlatý středník...)

Editor inovací (8/2014 - 6/2015)

  • Spolupráce na obsahu a technické realizaci speciálů pro web Hospodářských novin (Sametová, Volby 2014, Insolvence v Česku, 25 let svobodné ekonomiky)
  • Správa a koordinace sociálních sítí Hospodářských novin a Aktuálně.TV
  • Spolupráce na konferenci Forum Media 2014
  • Data mining

2/2006 – 6/2014

Český rozhlas

Analytik strategického rozvoje (1/2013 – 6/2014)

  • Monitoring mediální legislativy a její konzultace (RIA - DAB)
  • Monitoring konkurenčního prostředí na rozhlasovém trhu
  • Správa profilů Českého rozhlasu na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+, doplňkově SoundCloud)
  • Analýzy on-line návštěvnosti a poslechovosti Rádia Junior
  • Cyklus školení multimediálních technologií pro tvůrčí profese, školení autorských práv
  • Individuální školení nových médií pro redaktory Českého rozhlasu (např. videoseriál Jana Šmída „Postřehy z Cannes“ na YouTube)
  • Konzultace marketingových aktivit a strategických vizí Českého rozhlasu
  • Monitoring veřejně sdílených nahrávek a následné uplatňování nároků Českého rozhlasu v oblasti duševního vlastnictví
  • Vypořádání posluchačských podnětů k webu Českého rozhlasu a digitálnímu vysílání
  • Aktualizace webu Rady Českého rozhlasu
  • Odborný mluvčí v reportážích a živých vstupech o nových médiích a digitálním vysílání
  • Zastupování Českého rozhlasu na mezinárodních konferencích a prezentace pro zahraniční delegace (KBS Jižní Korea, VOV Vietnam)
  • Zastupování Českého rozhlasu v mezinárodním projektu POSCON
  • Monitoring regulace a legislativy v oblasti médií (Volební výbor PS PČR, Stálá komise pro sdělovací prostředky Senátu PČR, Rada ČRo, Rada České televize, RRTV…)
  • Organizace semináře o digitálním rozhlasovém vysílání v Poslanecké sněmovně (2013)
  • Podíl na organizaci semináře o médiích veřejné služby v Poslanecké sněmovně (2014)
  • Vybrané projekty: Image kampaň Děkujeme Vám! (2014), Srpen 1968 na sociálních sítích (2013), částečně Znovu 89 (2014)

Vedoucí internetové redakce (7/2006 – 12/2012)

  • Vedení denní činnosti webeditorů internetové divize Českého rozhlasu (personálie, ekonomika, projekty, redakční dohled)
  • Vedení projektů mobilních aplikací Českého rozhlasu pro systémy Android a Windows Phone
  • Správa profilů Českého rozhlasu na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+, doplňkově SoundCloud)
  • Školení autorských práv pro webeditory a další tvůrčí profese
  • Analýzy on-line návštěvnosti a poslechovosti (Google Analytics, Yahoo IndexTools, eMerite, Myx, iAudit, Netmonitor, Play.cz)
  • Zastupování Českého rozhlasu na mezinárodních konferencích
  • Prezentace pro představitele transformujících se zemí (Libye, Tunisko) o českém duálním mediálním systému v rámci aktivit Deutsche Welle Akademie
  • Zastupování Českého rozhlasu v EBU New Radio Group (2009-2014)
  • Monitoring regulace a legislativy v oblasti médií (Volební výbor PS PČR, Stálá komise pro sdělovací prostředky Senátu PČR, Rada ČRo, Rada České televize, RRTV…)
  • Moderování odborných konferencí o digitalizaci
  • Podíl na organizaci semináře o rozhlasových a televizních poplatcích pro poslance (6/2009)
  • Scénáře pro pořad Děrné štítky (ČRo Radio Wave)
  • Scénáře pro pořad iŽurnál (ČRo Radiožurnál)
  • Vybrané projekty: Reforma dětského vysílání (2011-2012), Reforma internetového zpravodajství (2007-2009)

Redaktor (2/2006 – 6/2006)

  • Obsahová náplň webu o digitálním vysílání a nových technologiích

9/2003 – 1/2006

Česká média, spol. s r. o.

Šéfredaktor mediálního zpravodajství

  • Každodenní mediální monitoring na www.ceskamedia.cz
  • Redakční příprava a DTP pěti knih (tři mediální ročenky, sborník o digitalizaci + speciální publikace k 10 letům TV Nova)
  • Podíl na organizaci Českokrumlovských mediálních konferencí
  • Monitoring regulace a legislativy v oblasti médií (Volební výbor PS PČR, Stálá komise pro sdělovací prostředky Senátu PČR, Rada ČRo, Rada České televize, RRTV…

Externí spolupráce

  • Publikační činnost: Aktuálně.cz, Britské listy, Česká média, Český rozhlas, Hospodářské noviny, Literární noviny, Marketing & Media, Médiář.cz, Playboy, Redhot, Reflex, Strategie, Svět namodro, Svět rozhlasu, Týden, Týdeník Rozhlas… a další.

Vzdělání

2011 – 2014

Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha o.p.s.

Bc. – PR a komunikace

Specializace

Digitální vysílání (DAB i DVB-T), digitální dividenda, mediální legislativa (autorské právo, vysílací zákon, zákony o ČRo a ČT, poplatkový zákon, zákon o elektronických komunikacích, audiovizuální mediální služby), sociální sítě, mobilní aplikace, žurnalistika, rozhlasové vysílání, nová média (on-line aplikace, mash-upy, konvergovaná média), on-line marketing, aj.

Ocenění

  • Novinářská cena 2013 v kategorii Online žurnalistika
  • Cena generálního ředitele Českého rozhlasu 2013