Název vody Sedmihorka

Redakce MF Dnes se zajímala o můj názor na název balené vody Sedmihorka od společnosti Kofola. Název může připomínat lázně v Českém ráji, její pramen je ale ve skutečnosti jinde. Celý článek si můžete přečíst na iDnes.

K tématu jsem poznamenal:

Pro marketing je vždycky výhoda, když použije povědomé spojení s něčím důvěrně známým a kvalitním. Proto máme na trhu tolik potravin „jako od babičky“, které jsou „tradiční“, „staročeské“, „s vůní domova“ a podobně. Sedmihorka vzdáleně připomíná kauzu piškotů Opavia, jejichž značka stále působí tak, že jsou z Opavy. Proto po přesunutí výroby do Polska nařídila před rokem potravinářská inspekce výrobci, aby na obal napsal, že se dělají v Polsku. Jenže v tomto případě šlo o jiný stát, ne o jiné místo ve stejném regionu. Čistě teoreticky by název Sedmihorka mohl být chápán jako klamavá reklama. Zákon říká, že se vztahuje i na zeměpisné údaje. Výrobce ale při propagaci nikde netvrdí, že je voda zrovna z Lázní Sedmihorky. Název označuje za smyšlený a lokalitu popisuje jen jako vodu z Českého ráje, což Mnichovo Hradiště splňuje. Dokonce ani Trosky jako symbol Českého ráje automaticky neznamenají, že jde o vodu ze Sedmihorek, přestože je to ke zřícenině z lázní blíž než z Mnichova Hradiště.

Odebírejte

Filip Rožánek

Novinář, analytik, lektor nových médií a digitálního marketingu. V současné době editor Digizone.cz, předtím šéfredaktor Marketing & Media, redaktor Hospodářských novin, analytik a vedoucí webeditorů v Českém rozhlase. Externě spolupracuji i s dalšími médii.
Filip Rožánek
Odebírejte